De Spring 2021 release van Pardot is onlangs uitgerold naar alle productieomgevingen samen met alle andere Salesforce CRM updates. In Pardot zijn er weer de nodige updates en wijzigingen doorgevoerd. De belangrijkste worden hieronder kort toegelicht.
Salesforce-Pardot connector
In de Salesforce-Pardot connector is een nieuwe optie toegevoegd om Pardot package fields niet langer te synchroniseren met lead- en contactrecords in Salesforce. Hierdoor is het mogelijk om prospects vanuit meerdere Pardot bedrijfsunits te synchroniseren naar een enkele lead of contact. Voorheen werden dit duplicaten in de lead- en contactdatabase.
Dupliceren van landingspagina’s, marketingformulieren en koppelingen
Met de nieuwe update uit de spring release van Pardot is het mogelijk om naast het dupliceren van een SF campagne nu ook de Pardot marketingonderdelen te dupliceren. Zo is het mogelijk om landingspagina’s, marketingformulieren en koppelingen (bestanden en redirects) eenvoudig te hergebruiken en aan te passen waar nodig. Achter de schermen worden vervolgens automatisch alle relaties geüpdatet.
Pardot’s first-party tracking
Met Pardot’s first-party tracking verkomt u het verlies van data omtrent prospects, wordt de flexibiliteit vergroot en blokkeert verkeer dat niet afkomstig is van uw org.
Pardot’s user authentication system wordt SSO
Daar waar Pardot in het verleden gebruikmaakte van het Pardot’s user authentication system, wordt tegenwoordig in heel het CRM-systeem gebruikgemaakt van SSO (Single Sign-on). Users die enkel toegang tot Pardot moeten hebben, kunnen gebruikmaken van de 100 Identity licenties die vanaf 18 februari gratis in alle Salesforce orgs toegevoegd zijn. De Pardot-Only licenties vervallen dus en dienen overgezet te worden naar Salesforce SSO licenties.
Campaigns and Assets
In de Pardot 2021 release is het mogelijk om accounts toe te voegen aan campagnes en deze vervolgens eenvoudig te tracken via de tabellen, gerelateerde lijsten en rapportages. Ook is er een extra veld toegevoegd, namelijk “Business unit”. Het veld is van het alleen-lezen type en er kan in campagnes op worden gesorteerd en op worden gerapporteerd. Maakt u gebruik van Webex? De Webex connector maakt vanaf nu gebruik van het OAuth protocol. Deze dient wel eerst opnieuw geautoriseerd te worden.
Email Marketing
In de nieuwe release zit een two-click unsubscribe, waardoor het niet langer mogelijk is dat e-mail scanners een lead automatisch uitschrijft. Email content kan vanaf nu in custom rapportages getoond worden en email content kan door marketeers gedupliceerd worden. Waar voorheen iedere link in een email gold als “complete action”, kan het vanaf nu specifieker per link ingesteld worden. De zender van e-mailberichten kan flexibel aangepast worden net als het reply-to e-mailadres.
Analytics and Reporting
Pardot Object Sync heeft een verbeterde infrastructuur gekregen. In Tableau CRM (Voorheen Einstein Analytics) kunnen custom fields gekozen worden. In de data-driven model resultaten is het lead ID meegenomen, waarmee campagne- en opportunitie relaties beter zichtbaar worden. Dit lead ID is nu standaard in B2B Marketing Analytics. Verder kunt u kiezen of u archived prospects wel of niet mee wilt nemen in datasets die te gebruiken zijn in Analytics Studio. Op de Einstein Behavior Scoring setup pagina is een link naar Analytics Studio toegevoegd, waardoor zowel Einstein Behavior Scoring als B2B Marketing Analytics eenvoudig samen te gebruiken zijn.
Overige features
In de Salesforce Pardot Spring ‘21 Release zijn nog veel kleine wijzigingen aangebracht. Hieronder nog twee belangrijke updates:
– In de Marketing Setup app staan alle standaard Pardot configuratietaken nu bij elkaar.
– Pardot API v5 is nu overal beschikbaar
Wilt u nog meer weten over de update? Bekijk dan deze webinar!