Zoho CRM
Zoho focust zich met name op het klein- en midden bedrijf (MKB), maar de laatste jaren werken ook steeds meer grote bedrijven met dit CRM-pakket. Of het nu gaat over lead- en contactbeheer, e-mailmarketing of uitgebreide Analytics, Het CRM biedt een breed scala aan mogelijkheden.
Geschiedenis
Zoho is een Indiase onderneming die in 1996 gestart is door Sridhar Vembu en Tony Thomas. In 2001 is het bedrijf uitgebreid in Japan en de eerste CRM release was in 2006. Het hoofdkantoor is gevestigd in Californië en totaal hebben ze 12 kantoren over de hele wereld.
Zoho One
Het CRM-systeem is een onderdeel van de totale suite, die ze Zoho one noemen. Naast een CRM-systeem, bieden ze apps voor marketing automation, e-mail marketing, een tool voor het registreren van bookingen, chat, hosting en ga zo maar door. Zoho one beschikt over ruim 40 krachtige Cloud apps om uw bedrijfsprocessen te optimaliseren. De tools werken intuïtief met elkaar samen en zijn eenvoudig te koppelen.
CRM functie
De kracht van het CRM-systeem zit hem dus met name in de samenwerking met andere tools uit het One platform. Toch is het CRM zelf al erg uitgebreid en krachtig. Of het nu gaat over klantbeheer, verkoop of marketing, het CRM biedt tal van mogelijkheden.
Verkoop
In het CRM kunnen complete klantprofielen opgeslagen worden, inclusief telefoongesprekken, e-mails, live chat etc. Verkoopprocessen kunnen geautomatiseerd worden en dankzij de BI (Business intelligence) worden verkoopdoelen en andere KPI’s ingesteld. Ontwikkel uw verkoopprocessen in het CRM en het systeem geeft vervolgens aan wat de verkoopkansen zijn en wanneer er acties verwacht worden. Alle processen worden gemeten en geoptimaliseerd waar nodig.
Marketinghub
In de Marketing Hub van Zoho kunt u al uw marketingactiviteiten plaatsen en deze zoveel mogelijk automatiseren. Zorg dat uw leads veranderen in klanten door ze te kwalificeren en ze de benodigde (persoonlijke) aandacht te geven. Wilt u een marketingcampagne plannen? Dan kan dit in de marketinghub, waarbij u de campagne nauwkeurig kunt analyseren en aanpassen. Het maakt niet uit of de campagne verloopt via e-mail, social media of via uw website.
Zoho Desk
Met customer care bouwt u betere relaties met uw klanten op. Zoho Desk biedt verschillende mogelijkheden om dit zo vloeiend mogelijk te laten verlopen. Met SalesIQ van Zoho kunt u life chatten met uw doelgroep. Met het zelfservice portaal kunnen uw klanten oplossingen voor problemen vinden of ze eenvoudig stellen. Vragen worden via workflowautomatisering snel afgehandeld via verschillende kanalen, zoals e-mail, social media of chat.
Prijzen
Zoho biedt gratis CRM-software tot 3 gebruikers. Daarnaast biedt de CRM leverancier een gratis probeerversie aan. Wilt u meer functionaliteit of meerdere gebruikers, dan zijn er diverse pakketten, variërend van 12 euro per gebruiker per maand tot 45 euro per gebruiker per maand. Zo kan dit CRM-pakket meegroeien met uw bedrijf.