Over Pipedrive CRM
Op zoek naar een voordelig Cloud-based CRM-pakket voor uw verkoopkansen? Dan is Pipedrive een zeer interessante optie om te overwegen. Geen handmatige acties meer in Microsoft Excel, maar een online CRM-systeem waarin u uw leads en deals kunt beheren. Tevens kunt u verkoopkansen in kaart brengen, communicatie van klanten bijhouden en extra functionaliteit toe kunt voegen aan uw website, zoals een chatbot.
Geschiedenis
Pipedrive is opgericht in 2010 door Timo Rein, Urmas Purde, Ragnar Sass, Martin Tajur en Martin Henk en is sindsdien uitgegroeid tot een zeer grote speler op CRM-gebied. De afgelopen jaren behoort Pipedrive, mede dankzij diverse investeringen, bij de top 100 snelstgroeiende bedrijven in Europa.
Core business: Verkoop
Daar waar CRM-systemen als Salesforce zich richten op een breed scala aan disciplines, focust Pipedrive zich met name rondom verkoop. Dit gaat wel erg ver. Zo kun je met het systeem via een verkooppijplijn potentiële klanten binnenhalen, kansen benutten en tips krijgen van de AI (artificiële intelligentie) verkoopassistent. Ook zijn routinetaken eenvoudig te automatiseren. Verder kun je alles over je klanten te weten komen via de functie “slimme contactgegevens”. Deze functie zoekt online in diverse bronnen, waaronder Linkedin, naar allerlei gegevens over de contactpersoon. Deze kunt u vervolgens gebruiken om persoonlijke communicatie te voeren. Uw eigen researchtijd naar potentiële klanten is dus een stuk minder.
Contactbeheer
Een klantdatabase is belangrijk voor ieder bedrijf. In Pipedrive gaat het beheer van contacten eenvoudig en efficiënt. Contactpersonen kunnen gekoppeld worden aan deals en kunnen eenvoudig geïmporteerd worden. Aanvullend kan er allerlei data aan het contactpersoon gekoppeld worden. Denk hierbij aan mailwisselingen, telefonische gespreksregistraties, meetings etc. Ook kunnen er offertes, facturen en contracten verstuurd worden via Pipedrive. Alle klantgegevens zijn overal eenvoudig te bekijken en bewerken via de handige mobiele App.
Statistieken en veiligheid
Om goede beslissingen te maken is het van belang dat een CRM-systeem over voldoende statistieken en rapportages beschikt. In Pipedrive zijn rapportages flexibel te maken op basis van de door u gekozen filters en data. Op deze manier worden zaken als deals, omzet, potentiële klanten en daarbij horende activiteiten inzichtelijk. Omdat een CRM een schat aan data bevat, houdt Pipedrive de veiligheid daarvan hoog in het vaandel. Zo kunt u eenvoudig zien wie er wanneer inlogt, ontvangt u tips over het verbeteren van de beveiliging en zijn machtigingen en bijv. tweestapsverificatie eenvoudig in te stellen.
Pipedrive Marktplaats
Om de functionaliteit van Pipedrive nog verder uit te breiden, beschikt het CRM-systeem over een marktplaats, waarin honderden Apps staan. Denk bijvoorbeeld aan Apps als Zapier voor het automatiseren van andere Apps, PandaDoc als documentautomatisering of Leadfeeder voor een koppeling met Google Analytics. Pipedrive heeft zelf ook Apps in de marktplaats staan, zoals een koppeling met Slack, Gmail, Xero of Asana.