Vier krachtige tool in één platform
Leadbooster bestond voorheen uit een chatbot en de livechat functie, maar sinds eind 2020 zijn er twee extra tools aan toegevoegd, namelijk de nieuwe webforms en de prospector. Deze nieuwe add-on van Pipedrive heeft alles in huis om uw sales te boosten! Het zoeken naar leads was nog nooit zo makkelijk met Prospector en dankzij de webformulieren kunt u eenvoudig klantdata verzamelen die u wenst. In contact treden met uw leads gaat snel met de geïntegreerde chatbot en met de livechat-functionaliteit kunt u één-op-één met uw doelgroep communiceren. Bent u al overtuigd van de mogelijkheden? Laten we de vier afzonderlijke tools eens wat gedetailleerder bekijken, zodat u een overweging kunt maken of Leadbooster bij uw organisatie past.Prospector
Een van de vier tools uit de Leadbooster add-on is de Prospector applicatie. Met deze app kunt u kwalitatieve leads zoeken op basis van uw klantprofiel. Pipedrive beschikt over een database van ruim 400 miljoen profielen. Leads kunnen geselecteerd worden op basis van uw criteria. De profielen voldoen 100% aan de GDPR-wetgeving en worden verzameld uit diverse bronnen, zowel openbaar als privé. Een slimme AI-bot zorgt ervoor dat de gegevens up-to-date zijn en op basis van uw voorkeuren op het scherm getoond worden. Deze voorkeuren kunnen op basis van onder andere locatie, branche of functie. U kunt de leads uit de database direct benaderen via e-mail, telefoon of social media.
Webformulieren
Ingewikkelde koppelingen tussen het CRM en de website zijn niet langer aan de orde met de webformulieren van Pipedrive. De 2e optie van Leadbooster zijn het maken van formulieren. Deze formulieren zijn eenvoudig aan te passen. Zo kunt u velden maken voor NAW-gegevens, maar bijvoorbeeld ook een capcha-code toevoegen om spam uit te sluiten. Het gemaakte formulier kan vervolgens ingesloten worden op uw website via een HTML-code. Als uw bezoekers het formulier invullen, komt het contact of de lead direct in Pipedrive te staan, waarop u vervolgens acties kunt plegen. Naast het integreren in de website, kunt u het form ook delen via mailings of social media.
Chatbot
De derde functionaliteit van Leadbooster is de chatfunctie. Deze functie staat niet op zichzelf en is prima te koppelen met de live chat. Voor het eerste contact kunnen uw bezoekers en klanten gebruikmaken van de chatbot voor snelle antwoorden. Krijgen ze niet het gewenste antwoord, kunnen ze direct overschakelen naar de live chat, waar ze met een medewerker kunnen chatten. De chatbot is flexibel in te richten. Zo kunnen er bijvoorbeeld op een contactpagina andere vragen gesteld worden dan bijvoorbeeld op uw productpagina’s. Ook kunt u de chatbot optimaliseren op basis van de vragen die u binnenkrijgt. Het uiterlijk van de chatbot kunt u eenvoudig matchen met uw huisstijl.
Livechat
Via de chat kan een bezoeker of lead doorgestuurd worden naar de chatbot. Maar ook zonder chatbot kan de live chat zelfstandig haar werk doen. De vierde en laatste optie van de Leadbooster add-on is de livechat-functie. De volledige conversatie wordt gelogd in het Pipedrive CRM-systeem, zodat u de leads beter kunt kwalificeren. Er kunnen meerdere werknemers aan de live chat gekoppeld worden en voor ’s avonds en in het weekend als uw medewerkers naar huis zijn, kan de chatbot de eerste communicatie weer overnemen. Zo kunt u 24/7 met uw klanten communiceren.